En veckas ledighet

Ja en hel veckas ledighet är snart slut.
Igår fyllde Morgan år och de firades med fika på Nyhammars herrgård och senare på kvällen taccos med vänner.

Vi la Mina hemma hos mamma och bjöd hem lite folk. Mina sussade sött och sedan plockade vi bara hem henne när gästerna gått.
Himla bra att ha mormor i porten bredvid :) (som vi snart inte har längre när vi flyttar)
Vi har skruvat fast ”gung-tassar” på resesängen, vad skulle man göra utan dem? Måste va en av de bättre uppfinningar.

Idag bjöd vi föräldrar och systrar på tårta hemma hos oss och på eftermiddagen åkte vi till jägarnäs så
Mina fick bada.
Hon älskar verkligen att plaska och skvätta i de kalla vattnet. Ingen badkruka där inte!
Måste dock köpa nya badbyxor åt henne, hon har vuxit ur sina så idag fick hon bada i shorts. De gick ju de också iofs :)

I torsdags var bjussade jag mamma på käk på piren förresten.
Dom hade EN vegetarisk rätt på menyn. Det var en slags risotto (kladdigt ris med några svampbitar i) var väl inte direkt nån fel på smaken så, men nog trodde väl jag att en risotto skulle innehålla lite diverse grönsaker osv.. Men de kanske inte ”fina” restaurang-risottos gör.
Aja det var hur som helst väldigt trevligt och vi hade fint väder och kunde sitta ute.

Här bjuder jag på ett par bilder från helgen. Lägg märke till fotot i mitten..Minas min när hon ser att de är en katt på Morgans födelsedagskort :)

20130713-215323.jpg

Kommentera

