Fläng

Hallå där!
Igår kom vi hem till våran lya igen efter att ha varit på resande fot sen i onsdags.
Vi åkte som sagt till skåne och hälsade på hos Li.
Resan ner gick både bra och dåligt kan man säga :P De gick super att åka med Mina som sov hela vägen förutom när vi stannade för mat och bensträck, och de var just under en sådan paus de dåliga började.
Vi hade stannat i Motala på Burger King och käkade. Bytte lite blöja, matade Mina och sedan åkte vi igen. Satt och pratade i godan ro när Morgan frågar: ”-ska jag åka mot Göteborg?” Då inser jag att vi missat en avfart och kört fel…för 8 mil sedan! PUST! Den lilla avstickaren åt fel håll blev totalt 11 mil längre. Inte mycket att göra utan vi fick helt enkelt acceptera. När vi sedan pausar nästa gång och ska byta blöja igen hittar vi inte Minas väska.. Nej men va trevligt! De visar sig att Morgan råkat ställa ifrån sig den på parkeringen utanför Burger King! Såg mitt bankomat kort glöda då ALLA hennes saker vi hade med oss låg i den väskan.. Hade en episode av panik och lite tårar tills vi kom fram till restaurangen via telefon som bekräftade att någon lämnat in väskan hos dom och att vi kan hämta den när vi är påväg uppåt i landet igen. Skööönt! Vi fick ju improvisera lite och köpa nya kläder till Mina nere i Skåne, men de löste sig rätt bra iaf :)

På Lördag morgon gick vi upp, packade ihop oss och åkte till Örebro.
Jag fick som sagt biljett till Millencolin festivalen av Morgan i pusch-present, så mötte upp Malin och Krille på kvällen och fick se både Danko Jones och Millencolin medans Morgan var familjefar hemma hos Tessan som vi sedan sov hos allihopa.

Har haft de sjuukt bra dom här dagarna och nu längtar jag så mycket efter att Morgan får semester så vi kan hitta på skojigheter tillsammans hela dagarna ist för att vara ensam hemma.

Kommentera

