Barn barn barn

Dagarna går och snart måste Morgan gå till jobbet igen. Blä, orkar inte ens tänka på de.
Fan, va finns de att blogga om mer än bebis? De är ju de enda man pysslar med om dagarna nu så de finns inte så mycket annat att skriva om.
Är ju iofs frivilligt att läsa min blogg så antar att de går bra :)

Mina har haft ont i magen i två dygn. Jättehård och gråtit när hon ska göra nr 2.
Men idag har de börjat bli bättre igen. Fick lite tips av BVC igår att ha i lactulos i maten och de i kombination med att vi bytte ersättning till en med lite bra bakterier för magen i verkar ha funkat.

Vi köpte ett solskydd till vagnen i förrgår förresten.. Var nere på stan och hämtade ut de idag och testade direkt. De sög! helt värdelöst då solen ändå lyste in och man kunde inte smidigt ta lös de och komma in i vagnen. Så de åker tillbaka och så har jag beställt ett nytt ist som jag hoppas kommer imorgon.

Nu vill jag bara sova, men de är nog snart matdags för Mini så de blir inget av med de.

Blandade bilder från veckan som varit:
Observera stöket i sängen :P så de kan bli bara för att en liten bebis ska ligga där också

 

Detta bildspel kräver JavaScript.

4 thoughts on “Barn barn barn

  1. Hej Sandra Li här! :)

    Grattis igen och Mina är verkligen en liten sötnos, jag smälter! :)
    Måste fråga vad det var för solskydd ni hade köpt som inte var nå bra? Tänkte att bra att veta vilket det var ifall man tänk köpa det :P

    Molly, min dotter, var också dålig i magen när hon var några veckor. Visade sig att hon hade småkolik så vi bytte till Semper, den med bättre bakteriekultur i. Hjälpte lite i alla fall annars var det bästa Molly visste att ligga i vagnen när vi gick på grusväg och ligga i det så kallade kolikgreppet. Var hon dessutom hård i magen kunde det hjälpa att ”pysa” i stjärten. Lätta på trycket med andra ord och på Molly fungerade utmärkt att föra in en termometer. Finns annars ”pys-ventiler” att köpa :P

    Hoppas hon snart blir bättre och hälsa Morgan! :)

    Och du, det där med att du bara bloggar om bebis, det blir lätt så även om man inte tänker på det. Min blogg blev typ bara att handla om Molly när hon väl föddes med vissa undantag. Nu snart två år senare kan jag skriva lite andra inlägg om saker som berör mig osv…

    • Hej!
      Tack så mycket :)

      Solskyddet vi köpte var Bugaboos orginal solskydd. Jäkligt bökigt och inge bra alls. De vi nya vi beställde hette ”dooky barnvagnsgardin” vi testade det idag och de var mycket bättre, Förutom att de inte ser ut.. men de gör inget än så länge när hon är så liten för då sover hon ändå bara när hon ligger i vagnen :)

      Bra tips de där med ”pys-ventiler” de ska jag nog kolla upp utifall hon blir så där hård igen.

      Ja, de blir väl lätt så eftersom de enda man gör om dagarna är att ta hand om bebisen :) blir väl lite mer ”fritid” att skriva om eftersom :)

  2. Stort grattis, vad söt hon är! Vi har lika gunga till vår dotter. Hon älskar den! Gillar Mina den också? Vad beställde ni för solskydd, vi är ute efter ett vi med, men jag har inte hittat något jag gillar ännu. Vill gärna ha med UV-skydd!

    • Taack:) Ja hon verkar gilla den, brukar somna när hon sitter där i och gungar :)

      Vi beställde de här: http://www.jollyroom.se/dooky-barnvagnsgardin-gra.html

      Provade det idag och hittills funkar de bra! De blir lixsom lite luft som kommer in i sidorna men solen stängs ute iaf.. Hade UPF 40+ också så de verkar bra. Kanske inte så skoj när dom är vakna dock, för då ser dom ju inte ut :/ Men när hon är så liten så funkar de för hon somnar så fort vi lägger henne i vagnen endå :P

Kommentera

