Mycket

kl 15:55
Nu har det blivit mycket på en gång idag.
Jag har gått och väntat nu på röntgensvar och idag ringde det en läkare och sa att dom hittat ”nånting” men dom vet inte vad. En lymfkörtel som inte ska vara där eller kanske så är de celler från tumören jag tog bort för fyra år sedan som blivit kvar och bildat nytt. Sen på eftermiddagen ringde dom från operationsavdelningen och gav mig tid redan nästa onsdag. Läggs in på tisdag och kan förhoppningsvis åka hem på torsdag. Så nu jävlar gick de undan vill jag lova.
Känner mig lite skakig och de jag är mest  rädd för är om de blir YTTELIGARE ett fult ärr, gropar eller annat jävligt fult. Jag hoppas verkligen att dom kan gå in på samma ställe som förut.

Jag har verkligen trillskats med detta en bra tid nu.

110207 Besöker tandläkaren på akuttid för jag trodde det var tanden som bråka. Fick penicilin för tanläkaren trodde de var infektion i visdomstanden

110215 Ringen tandläkaren eftersom de inte blivit bättre, Får starkare penicilin och receptbelagda värktabletter.

110217 Får komma på remiss till ÖNH (öron-näsa-hals) kliniken i borlänge. Läkaren kollar min i öronen och konstaterar att ”den mesta smärtan jag känner kommer nog från örat” eftersom jag har en rodnad i örongången. Får örondroppar utskrivna

110224 Får komma till ÖNH i falun eftersom de forfarande inte är bra, får nya örondroppar utskrivna, ska bli bättre på ett par dagar säger de.

110228 Ringer upp till falun eftersom jag inte känner nån förbättring och ska åka till thailand i 3v. Får mer örondroppar utskrivna

110324 Kommit hem från thailand, ingen förbättring. Får komma till ÖNH falun igen, där de konstaterar att örondropparna har gjort så jag fått blåmärke på trummhinnan och att de antagligen inte är i örat problemet sitter. Får gå ner till käkkirurgen som röntgar käklederna men inte hittar nåt fel. Får rekommendationen att äta panodil och diklofenak (receptbelagda värktabetter) sammanlagt 11st om dagen i ”ett par veckor”

110331 Får åka upp till ÖNH igen och träffa en överläkare som tar blodprov och beställer en röntgen för mjukdelar i huvudet/halsen

110414 Röntgen i Ludvika

110419 Ringen falun för att få svar på röntgenbilderna. Dom har inget svar än.

110421 Ringer falun. Lovar att ringa under dagen med svar, men de gör dom inte

110426 Ringer falun. Lovar att ringa under dagen med svar, men de gör dom inte nu heller

110427 Ringer falun. Lovar att ringa med svar, och de gör dom sjukt nog. Får veta att jag ska opereras. Och senare ringer även sköterskan och ger mig en tid för operation

One thought on “Mycket

Kommentera

